Wednesday, June 6, 2007

Dia Sahabat Sejati

(Karya Ahmad Waqiyuddin bin Abdullah)

Seindah bintang timur di langit merah,
Sesejuk salju suci di laut dalam,

Sahabatku...

Dialah sahabat pengganti sahabat,
Waktu kenal erti kekosongan,

Waktu aku dilanda ribut resah sendiri,

Waktu aku mencari sahabat setia

Tak kuduga begini cerita hidupku,
Sahabat datang sahabat pergi,

Ramai yang datang bila ketawa,

Dan pergi bila berduka.

Namun dia tegar di situ,
Menjauhi tika aku dibanjiri sahabat palsu,

Mendekati ketika aku dipalsukan sahabat,

Dia memahami.

Sahabat aku itu adalah dia,
Pencinta ketika aku dibenci,

Penghibur ketika aku disepi,

Penyokong ketika aku diuji,

Sabarnya bila aku mencaci,

Setianya bila aku berpaling,

Ramahnya bila aku membisu.

Aku tak punya siapa selain sahabatku ini,
Cukuplah hanya dia bagiku,

Walau kusedar betapa kotor diriku,

Tapi dia tak peduli,

Kerna Dia sahabat sejati.

KMB
24/4/2006
11 pm
B116

No comments:

Klik di sini untuk berita - berita terkini